Sekiranya anda mempunyai sebarang cerita/ info atau artikel yang menarik untuk dikongsi bersama, sila email kepada kami di anak.bagandatok@gmail.com

Friday 13 May 2011

Pemuda UMNO Simpang Empat cabar S. Kesavan!!!

Baru-baru ini, Adun Hutan Melintang S. Kesavan telah membuat kenyataan balas terhadap ucapan Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir ketika Mesyuarat Pewakilan Umno Bagan Datoh bahawa Barisan Nasional merampas kerusi Dun berkenaan pada pilihan raya akan datang.

Kesavan dengan angkuh menyatakan bahawa rakyat di kawasan itu pasti akan memilih beliau sebagai pemimpin pada pilihanraya akan datang.

Bagaimanapun kenyataan pemimpin angkuh ini hanyalah dilihat sebagai satu respon dari seorang adun yang pengecut dan bermain dengan bayang-bayang sendiri.

Ini kerana hakikat sebenarnya adalah Kesavan merupakan Adun Lesu yang mendatangkan kekesalan yang amat mendalam dikalangan rakyat kawasan itu.

Apa yang jelas, pilihan mereka pada pilihanraya lalu boleh dianggap sebagai igauan mimpi ngeri di Dun Hutan Melintang dimana perubahan yang dijanjikan adalah Indah Khabar dari Rupa semata-mata.

Terbaru, Pemuda Umno Simpang Empat dikatakan mencabar Kesavan untuk membuktikan sumbangan beliau kepada rakyat Dun Hutang Melintang sepanjang beliau dipilih sebagai pemimpin kawasan itu.

Naib Ketua Pemuda Umno kawasan berkenaan Mohd Najib Mohd Mokhtar ketika ditemui meminta agar Kesavan menyenaraikan apa bentuk bantuan yang kononnya disalurkan kepada rakyat.

“Jika benar dia (Kesavan) telah memberi banyak sumbangan.. saya minta dia kemukakan bukti yang menyatakan dia ada berbuat demikian.

Apa yang pasti, tindakan Kesavan yang seolah-olah Menegakkan Benang Yang Basah itu dilihat hanyalah satu lagi aksi lakonan murahan pemimpin pembangkang.

Hanya penduduk di kawasan Dun Hutan Melintang sahaja yang mengetahui sejauhmana kebenaran kata-kata Kesavan itu yang menyatakan beliau banyak menyumbang kepada rakyat atau tidak.

Namun, setakat yang dilihat hanyalah propaganda politik yang sengaja disensasikan bagi mengaburi mata rakyat.

Mohd Najib yang juga anak jati kawasan itu turut menyatakan bahawa Kesavan hanyalah seorang Adun yang suka mengalihkan pandangan dan isu agar perkara pokok.

Jadi inilah kepakaran sebenar Kesavan, pemimpin yang hanya pandai memutarbelitkan keadaan sehingga membuatkan rakyat di Dun Hutan Melintang terlepas pandang dengan provokasi yang cuba beliau buat.

Selain itu, Kesavan juga dikatakan gagal dalam menangani segala permasalahan masyarakat India di Dun Hutan Melintang dan ini jelas menampakan kelemahan ketara beliau dalam menjadi ADUN di sini.


AnakBD : Agaknya memang kepakaran semua pemimpin PKR dalam memutarbelit kan fakta untuk kepentingan peribadi, menegakkan benang yang basah itu memang kita tau gemonye depa ni..Apa yang pastinya teman sebagai penduduk jati DUN Hutan Melintang jarang beno ler nampak ADUN yang bernama S.Kesavan ni di kawasan. Dia lebih gemor join ceramah sana sini memburuk-burukkan Ahli Parlimen d Bagan Datoh dan kerajaan daripada berkhidmat untuk rakyat di kawasan..So Kesavan sila jawab jangan tak jawab yer..

>> Perak Today

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More