Sekiranya anda mempunyai sebarang cerita/ info atau artikel yang menarik untuk dikongsi bersama, sila email kepada kami di anak.bagandatok@gmail.com

Majlis Penyerahan Lembu Qurban Sempenan Aidil Adha 1432H

30 September 2011, YB Dato' Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, Ahli Parlimen Bagan Datoh telah menyerahkan 45 ekor lembu korban sempena Hari Raya Aidiladha di sini. Lembu korban ini diserahkan kepada jawatankuasa Masjid di sekitar Parlimen Bagan Datoh baru-baru ini.

Program Bertemu Nelayan-Nelayan Sekitar Kawasan Hutan Melintang

HUTAN MELINTANG: Nelayan dan pemilik bot pukat tunda tempatan mendakwa hampir muflis akibat terpaksa membayar wang tebusan hampir RM10 juta kepada lanun atau pihak berkuasa Indonesia bagi membebaskan anak kapal atau bot mereka yang dirampas sebelum ditawan di negara jiran.

Program Kecemerlangan PMR 2011 Parlimen Bagan Datoh

Ketua UMNO Bahagian Bagan Datoh, Dato' Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi telah menyampaikan Anugerah Kecemerlangan kepada pelajar-pelajar cemerlang Penilaian Menengah Rendah (PMR) 2011 Parlimen Bagan Datoh bertempat di Dewan terbuka Sekolah Menengah Kebangsaan Tun Abdul Razak.

Pas Rompak RM 100 daripada BR1M

Khidmat pesanan ringkas (SMS) yang meminta anggota parti pembangkang yang menerima wang RM500 di bawah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) supaya menderma RM100 kepada markaz PAS bagi membantu mereka untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) dipersoalkan oleh beberapa pihak sebelum ini.

Jangan Gunakan Institusi Agama sebagai tempat berpolitik-Zahid Hamidi

Bagan Datoh 29 Jan - Ahli Parlimen Bagan Datok Dato' Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengingatkan guru-guru KAFA agar tidak menggunakan institusi Agama sebagai tempat untuk berpolitik."Kalau nak berpolitik, di luar institusi tak apa" menurut beliau lagi. Guru KAFA merupakan Agen Perubahan Masyarakat dan haruslah bijak menggunakan peluang yang ada untuk mendidik masyarakat dengan menggunakan pendekatan yang berbeza mengikut kehendak semasa.

Majlis Ramah Mesra bersama penduduk Bagan Datoh

Dato' Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi meluangkan masa untuk bersolat maghrib berjemaah di Masjid Simpang Tiga, Rungkup dan solat isya' di Surau Taman Bagan Pasir.

Thursday, 29 December 2011

Harakah kantoi tipu lagi?

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia, Dr Hasan Mohamed Ali hari ini menafikan laporan media rasmi PAS, Harakahdaily berkenaan laporan dia pergi berjumpa Mursyidul Am untuk meminta maaf di Kelantan kelmarin.

Sebaliknya, menurut bekas Pesuruhjaya PAS berkenaan, tujuan dia ke Kelantan adalah untuk menghadiri majlis mahabbah melibatkan dirinya dan Nasharudin Mat Isa, bersama-sama pemimpin tertinggi PAS.

"Sebenarnya saya dijemput untuk menghadiri satu majlis mahabbah melibatkan saya dan Nasharudin Mat Isa bersama-sama dengan Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, dan Timbalan Mursyidul Am, Datuk Haron Din di kediaman rasmi Tuan Guru Mursyidul Am di JKR 10 Kota Bharu.

"Soal saya turun ke Kota Bharu untuk memohon maaf kepada pucuk pimpinan seperti yang dilaporkan oleh Harakahdaily dan dipetik oleh kebanyakan saluran media adalah tidak benar sama sekali.

"Saya terkilan dengan laporan Harakahdaily itu walaupun lidah rasmi parti tersebut kerapkali diingatkan supaya tidak memutarbelit fakta yang boleh menimbulkan keraguan dan perpecahan," jelasnya dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insider.

Laporan Harakahdaily semalam menyebut Hasan Ali (gambar) dan Nasharuddin berjumpa Nik Aziz di kediaman rasmi Menteri Besar tersebut untuk meminta maaf terhadap beberapa isu sebelum ini dan menarik balik kenyataan negatifnya terhadap parti.

Kenyataan itu turut disahkan oleh Nik Aziz sendiri, malah beliau turut bercadang untuk membuat kenduri kecil-kecilan bagi meraikan perkara tersebut.

Tambah Nik Aziz, pertemuan tersebut dianjurkan oleh PAS Pusat dan menurutnya, "sekiranya PAS Pusat tidak mengatur pertemuan itu sekalipun, saya akan panggil dia."

"Saya berharap PAS Pusat dapat menganjurkan kenduri besar-besaran untuk meraikannya dan ahli PAS boleh memberi sumbangan untuk menjayakan rancangan berkenaan," katanya.

Malah, beliau yakin, perkara itu tidak lagi akan dijadikan isu oleh Umno ekoran ruang mereka untuk tujuan itu sudah tertutup rapat.

Sementara itu, menurut Hasan, majlis mahabbah tersebut berlangsung dengan penuh kemesraan, keakraban dan keikhlasan dan antara perkara yang disentuh termasuklah halatuju parti, persediaan PRU 13, dan perjalanan Harakah sebagai lidah rasmi parti.

"Kami telah memberikan penjelasan, pandangan dan input untuk diberikan perhatian oleh pucuk pimpinan parti demi mengukuhkan perjalanan parti dan sokongan rakyat terhadapnya," kata Hasan lagi.

Sehubungan itu, Hasan turut menzahirkan rasa terharu terhadap penghargaan yang ditunjukkan oleh pucuk pimpinan terhadapnya dalam meneruskan perjuangan untuk memartabatkan Islam di negara ini.

AnakBD : Sekali lagi kredibiliti akhbar yang juga suara rasmi PAS ini dipertikaikan oleh bukan sahaja pro-kerajaan ( umno/bn) malah oleh kepimpinan PAS sendiri kerana memutar-belitkan fakta, yang tak ada diadakan, fitnah tak payah cakap la. Rakyat semakin buka mata apabila jualan akhbar Harakah dikatakan semakin merosot, Begitu juga dengan HarakahDaily laporannya semakin merapu. Jika Harakah merupakan suara PAS suka menabur fitnah dan memutar-belit untuk kepentingan politik apatah pula kepimpinannya, inikah barisan kepimpinan yang dimahukan rakyat mempermainkan agama, memutarbelitkan fatwa hanya untuk berkuasa.

Tuesday, 20 December 2011

Panas - Anwar herdik mahasiswa yang menentang AUKU

Inilah Pemimpin yang paling lantang mempertahankan AUKU 1 ketika dahulu. Inilah dia Pemimpin yang mencerca dan mengherdik Mahasiswa yang menentang AUKU. Kini dialah yang memperkudakan Mahasiswa kononnya menentang AUKU sebagai jalan mudah melakukan REVOLUSI pemberontakan menjelang Keputusan Kes Liwat beliau 9 Januari ini.

VIDEO PANAS - ANWAR PERNAH GELAR MAHASISWA BODOH TOLAK AUKU!! -di Gelombang Rakyat - klik sini http://gelombang-rakyat.blogspot.com/2011/12/video-panas-anwar-pernah-gelar.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2Fgelombangrakyat+%28Gelombang+Rakyat%29

Monday, 19 December 2011

Anwar dalang demonstrasi PWTC

Bak kata pepatah "sekilas ikan di air sudah tahu jantan betinanya." Jadi boleh disimpulkan disini semua demonstrasi yang melibatkan penentangan terhadap kerajaan didalangi oleh Anwar Ibrahim 'Malaysian Sweetheart'. Termasuklah demonstrasi yang terbaru melibatkan mahasiswa,teman mendapat maklumat daripada sahabat blogger pu3. Pada 17hb Oktober 2011 yang lalu satu perjumpaan rahsia yang diberi nama MEET ANWAR- MAHASISWA telah diadakan dihadiri oleh cuma segelintir mahasiswa.

Ni gambar masa program MeetAnwar- Mahasiswa..Cuba perhatikan betul2 gambar di atas....kita kasi zoom sikit...


Tu dia....pas tu tengok gambar ni plak

Orang yang sama kan...Gambar ni pula diambil semasa demonstarsi di PWTC kelmarin..Nama mamat ni Khalid Mohd Ismath beliau bertindak sebagai komander kedua semasa demonstarsi BEBAS di PWTC....

Jadi sudah terang dan jelas lah bahawa motif perjumpaan rahsia tersebut tak lain dan tak bukan untuk menggerakkan kumpulan2 anak muda untuk berdemonstrasi kerana Anwar sudah jelas dan pasti yang beliau akan menginap di Sg Buloh semula tak lama lagi..Jadi bersediakah kita untuk melalui satu lagi 1998??

Tindakan Adam Adli saya anggap hanya satu tindakan jejaka bacul-Lokman Adam

Tak sampai beberapa jam post yang lalu yang mempertikaikan tindakan berdiam diri Pemuda UMNO/BN dan Patriot yang terhadap tindakan biadap Adam Adli yang menurunkan bendera PM di PWTC semalam, teman menerima bbm daripada saudara Lokman Adam yang menjelaskan tindakan yang diambil mewakili Pemuda UMNO/BN dan Patriot.

Antara ulasan beliau

"Walaupun kami menyokong penuh cadangan Kerajaan BN untuk meminda AUKU, kita mengutuk sekeras2nya tindakan biadap individu terlampau Adam Adli Bin Abdul Hamid yang menurunkan bendera PM kelmarin.

Namun, saya tidak sesekali bersetuju dengan pendekatan memusuhi mahasiswa yang diambil sesetengah pihak. Harus dibezakan tindakan seorang individu bertaraf mahasiswa dengan pendirian majoriti mahasiswa yg jauh lebih matang dari beliau.

Tindakan Adam Adli saya anggap hanya satu tindakan jejaka bacul kerana tindakan beliau menurunkan bendera tersebut dibuat secara curi-curi tatkala hadirin memberikan tumpuan kepada ucapan YB Dato Saifuddin. Itupun bendera yg beliau pilih untuk turunkan adalah bendera yg paling jauh dari Bangunan UMNO, iaitu bendera yg terletak di hujung parking lot kita.

Kehadiran 2 Panglima Tempang Peliwat Negara mengiringi Adam Adli untuk membuat laporan polis hari ini iaitu Samsul Iskandar Md Akin dan Badrul Hisham Shahrin menyerlahkan lagi hakikat bahawa Adam Adli hanyalah perkakas pembangkang yang terdesak mencari isu untuk mengalih tumpuan rakyat daripada isu liwat dan video lucah yang melanda ketua mereka.
Saya juga ingin menegaskan di sini bahawa Kerajaan BN di bawah pimpinan Dato Seri Najib Tun Razak telahpun mengumumkan bahawa AUKU akan dipinda tidak lama lagi. Jika ada yang benar-benar ingin menyumbang pendapat berhubung pindaan tersebut, gunakanlah sessi meja bulat yang pihak kerajaan sediakan. Ambillah peluang yang disediakan untuk menyuarakan pendapat dan pandangan anda. Cubaan untuk mendesak kerajaan meminda AUKU selepas pengumuman cadangan pindaan itu dibuat, hanyalah satu tindakan yg boleh kita anggap sebagai mencari publisiti murahan. Moga rakyat dapat menilai apa yg cuba dilakukan oleh pihak pembangkang ini." Jelas beliau lagi

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sunday, 18 December 2011

Eksklusif dari Bukit Aman- Adam Adli dan CheguBard buat hal lagi..

Teman baru dapat info dari rakan2 bloGger yang Adam Adli dan cheguBard sekarang berada di hadapan pintu Balai Bukit Aman untuk kononnya membuat PC untuk mencabar pihak berkuasa. Tak habis2 la diorang ni, dengar citer berlaku pertikaman lidah di antara CheguBard and the gang dengan beberapa orang pejuang BN

Kalau anda nak tau siapa Adam Adli yang tiba-tiba popular dikalangan blogger pro-kerajaan kerana beliau merupakan orang yang bertanggung-jawab menurunkan dan memijak2 bendera PM serta menggantikan dengan bendera Pro Mahasiswa di PWTC semalam . Beliau yang merupakan seorang bakal pendidik daripada UPSI dan berasal dari Pulau Pinang. Macam ni ke yang dikatakan sifat seorang bakal pendidik, Rendah nilai moral??

Tapi mana pejuang UMNO yang lain?? Mana Patriot??Pemuda UMNO/BN ??takkan kita nak tengok jer maruah PM kita dipijak2..Jangan playsafe sangat la.Ingat Perjuangan bukan untuk individu!!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Jangan Perkecilkan Mahasiswa-Nasrudin Hassan

1. Mahasiswa adalah " Agent of Change" dan ilmu yang mereka miliki meletakkan mereka sebagai intelek muda dan ia merupakan aset untuk mereka berani, yakin dan bertanggungjawab dengan tindakan yang mereka ambil. Mereka bukan lagi budak hingusan yang boleh ditempelak, dipulas telinga dan ditampar, apa lagi untuk diludah.

2. Mereka mampu bangkit membentuk gelombang "Third Force" yang berkesan ke arah membangkitkan ummah dari lena yang panjang lantas mencetus perubahan dan meletakkan negara selamat serta bebas dari anasir yang meruntuhkan peradaban seperti rasuah, pecah amanah, ketidaktelusan dan sebagainya.

3. Kerajaan sekali - kali tidak wajar mengkesampingkan tuntutan mereka apatah lagi memperkecilkan mereka. Saya lihat inilah masanya, mahasiswa menyusun kebangkitan lalu memposisikan diri mereka selayaknya, sesuai dengan ilmu dan semangat yang mereka miliki. Usah gentar berkelana di alam buana ini, menggalas cita - cita perjuangan. Tidak sekadar berjuang untuk membebaskan mahasiswa tetapi juga menggerak kesedaran serta kebangkitan rakyat.

4. Dewan Pemuda PAS Malaysia mengucapkan syabas kepada "thaurah" yang mula menampakkan rentak kebangkitan mahasiswa. Kini mereka mula melepaskan diri dari pasung puaka yang membelenggu leher mereka sejak sekian lama. Kami pastinya bangga dengan perkembangan ini.

5. Menuntut ilmu biarlah seiring dengan semangat perjuangan. Jangan abaikan salah satu dari keduanya. Ilmu adalah senjata berkesan bagi perjuangan yang kita dokong. Ada senjata tetapi tidak menghunusnya untuk perjuangan suci ini hanya memperlihatkan kita lemah. Demikian juga berjuang tanpa senjata [ilmu] membuatkan kita salah memilih hala tuju yang benar.

Saya ucapkan selamat berjuang, sabar dan tabah mendepani ujian buat seluruh Mahasiswa yang berani dan benar.

Nasrudin Hassan
~Ketua Dewan emuda PASMalaysia~

AnakBd: Ini adalah salah satu caranya pembangkang menghasut mahasiswa2 untuk menentang kerajaan. Kerajaan menyediakan segala kemudahan bagi pembelajaran mereka. Golongan intelektual muda ini amat diperlukan untuk kelansungan pembangunan dan kemajuan negara tetapi belum masanya..mereka perlu menghabiskan pengajian terlebih dahulu,seperti ibu bapa yang lain kalau boleh kerajaan mahu memastikan tiada satu pun anak2 yang tercicir dalam mendapatkan pendidikan yang terbaik buat anak2 mereka .Teman faham darah muda ialah darah perjuangan, kesempatan inilah yang digunakan oleh pihak pembangkang ibarat "mencurah minyak ke api" dgn menggadai masa depan anak2 ini demi kepentingan politik mereka .Nasihat teman pada adik2 mahasiswa, perjuangan itu sendiri harus diletakkan ditempat yang betul. Kerajaan sama sekali tidak pernah memeperkecilkan mahasiswa, malah bergantung harap kepada golongan intelek muda ini, kerana suatu hari nanti merekalah yang akan mentadbir negara seperti mana ibu bapa berharap agar anak2 mereka menjadi anak yang berjaya dan dapat merubah kehidupan agar menjadi lebih baik suatu masa nanti.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Mahasiswa Biadap berdemo turunkan bendera PM di PWTC

Kumpulan mahasiswa yang terdiri gabungan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas) bergerak menuju ke bangunan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) dari Masjid Jamek dengan membawa sepanduk antaranya bertulis "Mahasiswa Bukan Robot, Mansuhkan AUKU, Bebaskan Mahasiswa Berpartisan dalam Politik".

Mereka kemudiannya duduk di atas jalan raya di Jalan Sultan Ismail berhadapan bangunan Suhakam sambil diawasi kira-kira 15 anggota polis berpakaian uniform. Kumpulan mahasiswa ini turut melaungkan "hidup-hidup, mahasiswa, hidup-hidup kebebasan, mansuhkan AUKU sambil diselang-selikan dengan ucapan daripada wakil-wakil persatuan mahasiswa daripada institusi pengajian tinggi seluruh negara.

Setelah kira-kira 30 minit berdemonstrasi di kawasan pejabat Suhakam, kumpulan mahasiswa kemudiannya bergerak ke Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) untuk mengadakan demonstrasi dan menyerahkan memorandum kepada Umno.

Peserta Demo dilihat menurunkan bendera Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak yang berada ditiang hadapan pejabat UMNO Pusat disini. Peserta kemudiannya menaikkan bendera Soladitari Mahasiswa Malaysia bagi menggantikan bendera Najib Razak. ~KL POS

Monday, 5 December 2011

Info Bantuan Rakyat 1Malaysia

info@SAM1M

BANTUAN RAKYAT 1MALAYSIA (via KJ's twitter)-Mustahak. Sila Baca.

Pendaftaran untuk Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dari 10 Dis hingga 10 Jan. BR1M = RM500 untuk isi rumah pendapatan RM3000 dan kebawah.

Borang BR1M akan diedarkan mulai 10 Dis melalui Pejabat Daerah, Jabatan Kebajikan, Ketua Kampung, Pej LHDN, Pej Wakil Rakyat, website MoF.

Borang lengkap BR1M boleh diserah melalui Pej Daerah, wakil rakyat, Ketua Kampung, LHDN & sekolah2 terpilih sebelum 10 Januari.

Pembayaran BR1M akan dibuat pada pertengahan bulan Jan kepada penerima yg layak setelah semakan dibuat oleh Kementerian Kewangan (MoF).

Bagi permohon yang tiada 'pay slip' contoh kerja sendiri/kerja kampung, boleh dapat pengesahan dari wakil rakyat atau ketua kampung.

#BR1M dianggarkan memberi bantuan kepada 5.2 juta isi rumah dengan peruntukan sebanyak RM 2.6 bilion keseluruhannya. Belanjawan Kerajaan BN.

#BR1M Siapa layak?

Ketua isi rumah (bapa/ibu/anak) layak terima. Kalau ada anak yg tinggal bersama yg sudah kahwin, anak itu pun layak.

#BR1M: Ibu & bapa tunggal dan bujang yg ada tanggungan juga layak. Warga emas (sebatang kara) juga layak.

Thursday, 24 November 2011

Wednesday, 23 November 2011

Penyerahan bantuan kepada mangsa banjir di Kampung Seri Perkasa

salah sebuah rumah h yang terlibat dengan banjir di Kampung Seri Perkasa, Dun Hutan Melintang









Petugas meninjau rumah mangsa banjir.



di laporkan sebanyak 8 buah rumah yang terlibat dengan bencana banjir di Kampung Seri Perkasa

 


Penyerahan  Bantuan kepada mangsa banjir oleh Sdr. Baharom Md Saari, Penyelaras Pilihanraya BN Dun N54 Hutan Melintang bersama  Hj Atan Sampol, Ketua Kampung dan jawatan kuasanya (JKKK) , Ketua UMNO cawangan Seri Perkasa Tn. Hj Abdul Rashid Abdul Manan dan Nabil Saleh dari wakil Pusat Perkhidmatan Ahli Parlimen Bagan Datoh.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tuesday, 22 November 2011

Fiesta Tarian Kesenian Perpaduan 1 Malaysia





Friday, 18 November 2011

Pelabuhan Kargo Di Bagan Datoh Bakal Rangsang Ekonomi IMT-GT, Asia Tenggara


Sebuah pelabuhan kargo untuk perdagangan tukar barang dan pukal seperti yang dipersetujui pembinaannya di bawah kerjasana Kawasan Pertumbuhan Segi Tiga Indonesia-Malaysia-Thailand (IMT-GT) kini 60 peratus siap, kata Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Beliau berkata pelabuhan yang terletak di Hutan Melintang, Bagan Datoh itu kini sedang menjalani pembinaan fasa pertama dengan kos RM60 juta yang merangkumi jeti kargo, jeti penumpang, pusat penjaja dan pasar pemborong.

“Apabila siap kelak, ia tidak hanya akan digunakan di bawah IMT-GT, sebaliknya turut membolehkan kapal-kapal kargo dari Myanmar, Bangladesh dan Dubai (UAE) menggunakan kemudahan itu. Pelabuhan ini boleh digunakan oleh kapal-kapal kargo sederhana besar,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusi mesyuarat mingguan Exco kerajaan negeri di sini pada Rabu.

Beliau berkata konsesi pembinaan pelabuhan itu di kawasan seluas 800 hektar itu telah diberikan kepada sebuah syarikat swasta dan apabila siap kelak ia mampu menampung kargo antara 100 dan 1,000 tan metrik.

Katanya pembukaan pelabuhan itu juga akan merangsang pelaburan dan ekonomi di negeri Perak serta meningkatkan nilai perdagangan antara Indonesia, Thailand dan Malaysia serta negara-negara Asia Tenggara.

IMT-GT dibentuk pada 1993 oleh kerajaan ketiga-tiga negara untuk mempercepatkan perubahan ekonomi di wilayah yang kurang membangun. Pihak swasta memainkan peranan untuk mempromosikan kerjasama ekonomi di bawah IMT-GT.

Sejak ia dibentuk, IMT-GT telah berkembang dalam skop geografik dan aktivitinya yang merangkumi lebih 70 juta orang. IMT-GT kini melibatkan 14 wilayah di selatan Thailand, lapan negeri di Semenanjung Malaysia dan 10 wilayah di Sumatera, Indonesia.

AnakBD : Alhamdulillah, dengan pembinaan Pelabuhan yang terletak di Parit 1 Hutan Melintang ini secara tak lansung sedikit sebanyak dapat menjana ekonomi penduduk tempatan.

PerakToday

Zahid Hamidi Admits Flew To Saudi On Private Jet

Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi confessed today he flew to Saudi Arabia for his haj in a private jet but says his friend owns it.

The defence minister was responding to allegations he owned the aircraft.

Several bloggers had accused him of graft, questioning how he could afford a jet on his government income.

Ahmad Zahid (picture) is the second member of the Cabinet to come under public scrutiny in recent weeks following the Auditor-General’s report last month.

Earlier Women, Family and Community Affairs Minister Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil came under attack for power abuse after the country’s top auditor revealed her husband and children were involved in the National Feedlot Corporation, a multimillion ringgit government cattle farming project, and messed it up.

In a text message to The Malaysian Insider today, Ahmad Zahid confessed to jetting to Mecca for the haj recently.

“Yes it’s true, but I only hitched a ride. Coincidentally he too was performing the haj,” he said.

“Is that wrong?” he shot back.

According to the claims spread through emails, Ahmad Zahid had first flown to Mecca to meet his wife Datin Seri Hamidah Khamis who had gone gone ahead to Saudi Arabia. Both of them then boarded the private jet to Jeddah.

“Who’s the owner of this private jet, if his [Ahmad Zahid’s] friend; what was the reason to use it?

“Does his friend have an interest in the defence ministry?

“If he is using his own money to rent the jet, where did he get so much?” according to the mystery email sent out.

The claims also mentioned the Umno vice-president frequently slew to Saudi during the Muslim fasting month of Ramadan with his business partner known only as “Tuan Sheikh Rozi.”

The defence minister made no mention of this in his reply to The Malaysian Insider.

The Bagan Datok MP was appointed defence minister in 2009 when Datuk Seri Najib Razak replaced Tun Abdullah Ahmad Badawi as prime minister.

Prior to that he was a minister in the Prime Minister’s Department in charge of Islamic matters.

AnakBD : Is that anything wrong? Biasalah tu bila dah terlalu taksub gajah didepan mata tak nampak, kuman di seberang laut dia nampak plak...belum teman dedahkan lagi isu anak pemimpin pembangkang yang mempunyai akaun juta-juta dalam bank Israel yang hangat diperkatakan di blog-blog pro-BN skarang ni ..teman akan kupas isu ni sedikit masa lagi.. Sabor yer..

Perak Today

Video Panas!! Bob Lokman buat hal lagi murtadkan rakyat Johor..

Sebelum ini kita dikejutkan dengan tindakan Bob Lokman yang mencabar JAIS supaya menangkapnya ketika mengadakan ceramah tanpa tauliah di Selangor, kini kita disajikan pula dengan kenyataan terbaru Bob Lokman yang “memurtadkan” sebilangan besar rakyat Johor yang berkerja di Singapura.
Siapa sebenarnya Bob Lokman sehinggakan dia sanggup mengeluarkan kenyataan sedemikian? Bob Lokman sebelum ini hanyalah seorang artis yang lebih cenderung kepada genre lawak jenaka didalam dunia lakonan. Jadi apakah Bob Lokman layak menghina rakyat Johor?
Suatu ketika dulu, Bob Lokman mencipta lagu dan lirik untuk mengkhayalkan kita, sekarang ini setelah dia menyertai PAS, Bob cipta pula “fatwa” untuk murtadkan rakyat Malaysia. Apakah Bob Lokman merasakan dengan menyertai PAS, dia mempunyai lesen besar untuk menghukum umat Islam di negara ini sesuka hatinya?
Didalam isu rakyat Johor yang mencari rezeki di Singapura, mengapa begitu mudah Bob Lokman menganggap mereka itu murtad? Jika hanya kerana beralasan tidak solat Subuh, apakah Bob Lokman yakin bahawa semua rakyat Johor yang bekerja di Singapura itu tidak solat?
Seperkara lagi, tahukah Bob bahawa didalam Islam semuanya dipermudahkan bagi mereka yang ada kesulitan. Didalam hal rakyat Johor yang terpaksa keluar rumah sebelum subuh hingga terlepas solat mereka, Islam membenarkan umatnya mengambil rukhsah jamak sembahyang kerana bermusafir.
Apakah yang dimaksudkan dengan Rukhsah? Rukhsah bermaksud kelonggaran ketetapan hukum syarak kerana darurat. Ini merupakan sedekah Allah swt kepada manusia sebagai bukti bahawa Allah itu maha mengerti dan memahami.
Dengan ini, apakah Bob Lokman merasakan dirinya lebih hebat dari Allah sehingga sanggup memurtadkan mereka di Johor hanya kerana terpaksa pergi berkerja sebelum waktu Subuh? Kesombongan serta kebongkakan Bob Lokman jelas terpancar melalui kata-katanya itu.
Apakah kini Bob Lokman merasakan dirinya amat suci setelah dia menyertai jemaah PAS? Jika begitu keadaanya, Bob ternyata silap kerana PAS itu hanya sebuah parti politik sahaja. Jadi tak perlulah Bob berlagak suci sebab menyertai gerombolan puak-puak yang bertopengkan Islam didalam PAS.
Hanya Allah mampu menilai iman serta ibadah manusia, bukannya Bob Lokman yang bermegah dengan title cucu kepada seorang ulama!


AnakBd : Teman malas nak ulas panjang isu ni...sebelum ni pun teman da pernah komen mengenai Bob Lokman ni..Anda dah tengok video di atas, anda nilaikan lah sendiri..


Thursday, 17 November 2011

Harimau baham Garuda!!

.
JERITAN “Malaysia Maling (pencuri)” oleh lebih 100,000 penonton di Stadium Gelora Bung Karno ketika lagu Negaraku berkumandang, tidak melemahkan semangat pemain bawah 23 negara untuk merakam kemenangan 1-0 ke atas Indonesia, malam tadi.

Kemenangan itu sekali gus melonjakkan pasukan kendalian Ong Kim Swee sebagai juara Kumpulan A dan meneruskan misi mempertahankan emas pada peringkat separuh akhir bertemu Myanmar, esok.
“Pemain menunjukkan watak mengagumkan malam ini (semalam). Tapi masih banyak perlu diperbaiki apabila kita menentang Myanmar dalam separuh akhir Sabtu ini. Bagi saya, setiap pasukan ke separuh akhir kuat dan harus waspada lagi,” kata Kim Swee.
Gol jaringan pemain lincah, Syahrul Azwari Ibrahim pada minit ke-17 berjaya menutup mulut lautan merah di Gelora Bung Karno - hanya selepas tiga minit dia masuk menggantikan Wan Zaharul Nizam Zakaria yang mengalami kecederaan.

Selepas rehat, barisan pemain muda Indonesia yang agak tertekan dengan harapan disandarkan penyokongnya, mula menggandakan asakan dan bermain lebih keras menyaksikan Baddrol Bakhtiar dan Syahrul Azwari menjadi sasaran.

Kim Swee yang cuba menyuarakan rasa tidak puas hati atas permainan Indonesia kepada pengadil, Fahad Al-Kassar dari Emiriyah Arab Bersatu, diarahkan keluar padang pada minit ke-67.

Pengendali negara yang memberi arahan menerusi walkie-talkie kepada pembantunya, Yong Wai Hwang berjaya mengekalkan tumpuan pemain mempertahankan kedudukan 1-0 kekal hingga wisel penamat.

AnakBD: Tahniah di ucapkan kepada pasukan HarimauMuda. Corak permainan yang agak baik semalam, mereka berjaya mengatasi tekanan psikologi yang cuba diberikan oleh penonton2 di stadium kepada pemain-pemain HarimauMuda. Apapun pendapat teman Khairul Fahmi (Apek) adalah yang terbaik semalam kerana berjaya menyelamatkan banyak percubaan gol dan sekurang-kurangannya maruah Malaysia tertebus setelah kekalahan skuad kebangsaan menentang Indonesia sebanyak 7 kali sebelum ni di Stadium Bung Karno.Syabas dan tahniah skali lagi...

Wednesday, 16 November 2011

Pusat Kerjaya Amanjaya(PeKA) tubuh Skuad Jobs Perak


Pusat Kerjaya Amanjaya (PeKA) yang dikendalikan oleh Institut Darul Ridzuan (IDR) telah genap sebulan melancarkan dua inisiatif yakni laman portal Jobs Perak dan Skuad Ronda Jobs Perak.

Pelancaran inisiatif ini adalah bertujuan untuk membantu pencari kerja mencari peluang pekerjaan yang bersesuaian dengan kelulusan dan kemahiran mereka. Selain itu juga, ianya dapat memudahkan para majikan mencari pekerja yang bersesuaian dengan jawatan yang ditawarkan oleh pihak syarikat.

Rasional penubuhan Skuad Ronda Jobs Perak adalah sebagai suatu inisiatif kerajaan negeri terhadap beban atau kesukaran yang dihadapi pencari kerja terutamanya dari luar bandar untuk datang ke bandaraya Ipoh semata-mata untuk mendaftar dengan pusat berkenaan.

Sehubungan itu, Skuad Ronda Jobs Perak akan turun padang di 48 kawasan di seluruh negeri Perak bagi mendekati serta memberi peluang kepada pencari kerja untuk berdaftar dengan Pusat Kerjaya Amanjaya.

Dalam tempoh enam bulan akan datang, Skuad Ronda Jobs Perak bukan sahaja akan berada di lokasi membabitkan program turun padang di setiap daerah tetapi juga mengunjungi pusat pengajian tinggi awam, swasta dan sekolah-sekolah bagi mendedahkan golongan pelajar dengan peluang kerja yang ditawarkan di Perak.

Sepanjang bulan Oktober 2011, Skuad Ronda Jobs Perak telah menjelajah ke lima buah lokasi di sekitar negeri Perak yang bertujuan untuk mengumpul “resume” dan sesi pendaftaran sebagai pencari kerja di laman portal jobs perak dari penduduk setempat lokasi yang dikunjungi.

Lima lokasi tersebut adalah Kuala Kerang, Taiping, Institut Kemahiran Mara (IKM) Lumut, Taiping Golf Resort Bukit Jana, Politeknik Sultan Azlan Shah (PSAS) Tanjung Malim, dan Terminal Agrobisnes Negara (TEMAN), Gopeng.

Hasil dari kunjungan ke lima lokasi tersebut, Skuad Ronda Jobs Perak telah berjaya mendaftarkan 633 pendaftaran dari penduduk setempat sebagai pencari kerja di laman portal Jobs Perak. Kesemua pendaftaran ini meliputi penduduk setempat dan para pelajar institut pengajian tinggi.

Semasa Skuad Ronda Jobs Perak berada di TEMAN, Gopeng, seorang ibu tunggal, Syarifah Nur Syahirah, 24, dari Batu Gajah, menyambut baik penubuhan PeKA yang dilihat mampu memudahkan pencari kerja mendapatkan maklumat kekosongan jawatan di negeri Perak dan mencari pekerjaaan yang bersesuaian dengan kelulusan mereka.

Ibu tunggal yang mempunyai dua orang anak itu berkata, beliau berharap agar penubuhan PeKA dapat membantu golongan ibu-ibu tunggal yang berada di dalam negeri Perak mendapat pekerjaan dengan harapan sumber pendapatan yang diperolehi akan meringankan beban kewangan yang ditanggung.

“Selepas berdaftar dengan laman portal Jobs Perak ini, saya berharap peluang saya sebagai ibu tunggal untuk mendapat pekerjaan akan menjadi lebih cerah,” katanya.

Kesemua pendaftaran ini meliputi penduduk setempat, serta para pelajaryang bertujuan untuk meSiri jelajah Skuad Ronda Jobs Perak turut mengadakan aktiviti tambahan iaitu permainan “paintball” bagi menarik minat orang ramai untuk datang mendaftar sebagai pencari kerja.

Permainan paintball ini amat bersesuaian untuk dikaitkan dengan kehidupan seseorang itu, Seperti contoh keberanian untuk menempuh halangan, pengaturan strategi, pengurusan, dan sebagainya. Permainan ini diadakan secara percuma kepada sesiapa yang mendaftar sebagai pencari kerja bersama Skuad Ronda Jobs Perak.

Pada bulan November 2011 ini, Skuad Ronda Jobs Perak akan berada di tiga buah lokasi berasingan di sekitar negeri Perak. Lokasi yang pertama ialah di Titi Serong (19/11/11), kemudian di Gopeng (20/11/11), dan lokasi terakhir ialah di BN Youth Job Fair PWTC (18 – 20/11/11).

Kepada orang ramai yang tinggal berdekatan dengan lokasi jelajah tersebut, diminta untuk hadir beramai-ramai ke khemah Skuad Ronda Jobs Perak bagi sesi pendaftaran sebagai pencari kerja dan bawa bersama “resume” masing-masing.

AnakBD : Teman berbangga dengan usaha kerajaan negeri yang sangat prihatin membantu rakyat. Selain daripada menawarkan peluang pekerjaan, teman percaya usaha ini juga akan dapat mengurangkan jumlah migrasi anak muda yang kebanyakannya berhijrah keluar untuk mencari pekerjaan, kerana sepertimana yang kita tau tenaga muda juga diperlukan sedikit sebanyak dalam pentadbiran negeri.Syabas dan tahniah PeKA dan ker.ajaan Negeri

Kalau dulu kita perlu keluar mencari kerja, kini kerja pula mencari kita..Apa pun All the best

Hot News: Golongan Muda PKR tolak Anwar sebagai calon PM PRU 13??

Banyak juga desas-desus di kalangan warga kerja ibupejabat PKR yang berasa kurang selesa dan tak berapa setuju dengan cadangan Azmin untuk – meletakkan ANWAR sebagai center of attraction dalam Kongres tak lama lagi. Ramai yang berpandangan, tidak ada asasnya untuk mengagungkan ANWAR pada ketika imej peribadi pemimpin itu teruk tercalar dalam beberapa isu kebelakangan ini. Rafizi tidak comfortable (tetapi diam). Saifuddin juga begitu.

Yang berani mengatakan tidak dan membantah cadangan tersebut adalah beberapa pemimpin muda yang dimasukkan sebagai sekretariat. Mereka mengatakan kaedah mengagungkan Anwar sudah kurang menarik perhatian generasi muda. Jujur, tegas mereka, Anwar semakin kehilangan midah touch di kalangan generasi muda. Benda sama turut dikongsi oleh beberapa orang kanan Chegubard yang turut menolak cadangan kongres untuk mengagungkan Anwar.

Kalau mengikut pelan asal – kongres itu akan menjadi tempat mereka mengesahkan Anwar sebagai PM material untuk pasca PRU-13. Gambar Anwar perlu besar. Video tentang Anwar perlu padat. Anwar perlu digambarkan sebagai pemimpin ulung parti.

Jangan tidak percaya, ramai juga kalangan anak muda di dalam PKR mula berfikir tentang apa yang akan jadi selepas Anwar? Ramai sangat! Mereka tak mahu parti menyorok dengan kemungkinan sebenar yang Anwar akan masuk semula ke penjara. Siapa yang boleh memimpin?

Kebanyakan golongan muda dalam PKR lebih percayakan Izzah berbanding Azmin. Mereka beranggapan, Izzah lebih molek diletakkan di depan – berbanding Azmin. Kebanyakkannya memberikan maklum bahawa Azmin sudah terlalu arrogant dan tidak boleh dinasihati. Malahan, Kak Wan juga mengesan perkara sama. Azmin sudah tidak seperti dahulu.

Kaedah mengagungkan Anwar ini juga ditolak oleh media alternatif yang dimiliki pembangkang. Mereka tahu, menjadikan Anwar sebagai TUHAN POLITIK kepada PKR akan hanya meletakkan PKR dalam keadaan yang sangat bahaya. Masa Anwar semakin suntuk.

Bayangkan sahaja keberanian Free Malaysia Today menyiarkan berita:-

Anwar must go for rakyat to win

Remove DSAI

We are not living in ancient times when generals led their armies into battles. In this war with BN, what need is there to give BN an overt target than by putting DSAI in the frontline?

Especially when that target is suspect and unable to stand up to an enemy with large armies and deep pockets?

Pakatan will not be able to match BN in money or resources.

What Pakatan has is the goodwill of many millions of Malaysians who are just as willing to consider giving their goodwill to BN if they think that Pakatan will fail to fulfil their aspirations of a good and decent government.

Just take me. After nearly three years of unquestionable support for DSAI, I no longer want him to lead Pakatan because he is not what Pakatan needs to win its war against BN.

AnakBD: Bukankah PKR ialah parti yang memperjuangkan Anwar?? Ok, kalau saya silap, persoalannya berani ke PKR nak mengenepikan Anwar??

Sumber : Gelagat Anwar

Imej NajibRazak Makin Popular - Bagaimana Dengan Imej UMNO?

                       

KUALA LUMPUR, 16 Nov – Populariti Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meningkat dengan mantap sejak 2009 tetapi yang sebaliknya berlaku kepada tiga pemimpin utama pembangkang, demikian menurut kajian oleh Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM). 
Selain daripada Najib, kajian terhadap populariti lima personaliti kepimpinan di Malaysia yang dijalankan oleh Unit Kajian Media dan Pilihan Raya UIAM menunjukkan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad terus kekal popular walaupun berundur pada 2003 manakala Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim, Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, menyaksikan populariti mereka merosot. 
Prof Datuk Syed Arabi Idid daripada Jabatan Pengajian Komunikasi UIAM, mengetuai kajian itu dari Mac 2008 hingga Julai 2011 bersama penyelaras penyelidikan, Azrul Hisyam Wakichan. 
Satu sampel rambang purata 1,500 responden terdiri pengundi Melayu, Cina danIndiadari seluruh negara ditanya mengenai kepuasan mereka terhadap kualiti kepimpinan kelima-lima pemimpin itu 
Kajian itu menunjukkan peningkatan dalam populariti Najib adalah hasil usaha berterusan beliau untuk mendekati hati rakyat dan memimpin negara ke arah masa depan yang lebih cerah. 
"Kajian ini dengan jelas menunjukkan responden Melayu, Cina dan India kini menerima Datuk Seri Najib," katanya. 
Pada Okt 2008, 35 peratus responden Melayu, 33 peratus Cina dan 41 peratus India menunjukkan yang mereka puas hati atau sangat puas hati dengan Najib tetapi menjelang Julai 2011, penerimaan masing-masing meningkat kepada 59 peratus, 45 peratus dan 62 peratus. 
"Hakikatnya rakyat kini lebih bersedia menerima Datuk Seri Najib sebagai pemimpin mereka," kata Syed Arabi yang menjalankan kajian mengenai populariti pemimpin-pemimpin sejak 1989. 
Mengenai punca kemerosotan populariti Anwar, Nik Aziz dan Lim, beliau berkata ia banyak berpunca kerana isu-isu semasa dan kegagalan untuk mencapai kata sepakat dalam banyak hal. 
Azrul Hisyam, yang menyelaras kajian itu, berkata kajian yang sama mendapati rakyat Malaysia masih memandang tinggi Dr Mahathir dan segala sumbangannya. 
Purata 74 peratus daripada responden dalam soal selidik itu menunjukkan mereka menyanjungi Dr Mahathir sepanjang kajian empat tahun itu. 
Azrul Hisyam berkata rakyat Malaysia melihat Dr Mahathir sebagai pemimpin yang telah membuktikan kebolehannya dan masih lantang bersuara. 
"Mereka melihat beliau sebagai pemimpin teladan," katanya.


AnakBd : Secara peribadi teman sangat kagum dengan kesungguhan PM kita mendekati rakyat melalui pelbagai medium dan mengaplikasikan media baru yang semakin popular dikalangan belia . Rakyat didekati, dari golongan veteren hinggalah ke golongan anak-anak kecil, tanpa mengira kaum. Program Transformasi Kerajaan yang di ilhamkan oleh Perdana Menteri juga kelihatan telah dilaksanakan oleh Kementerian2, namun adakah perlaksanaannya dijalankan secara menyeluruh??? Bagaimana dengan pemimpin2 di peringkat akar umbi???


Sesuatu perlu dilakukan, kalau sayangkan UMNO
Berubah atau Rebah.

Monday, 14 November 2011

Lagi ahli Pas & Pkr Bergabung Keluar Parti


Selepas menyaksikan pembubaran Parti PKR cabang Petaling Jaya Selatan , hari ini Seramai 50 penyokong tegar Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas di Dewan Undangan Negeri Bachang pula mengumumkan keluar dari parti itu kerana kecewa dengan janji kosong pemimpin pembangkang.

Keputusan itu juga menyaksikan Ranting PKR Bukit Piatu dibubarkan apabila ketuanya, Said Abu termasuk 20 penyokongnya meninggalkan parti tersebut.

Turut meninggalkan parti pembangkang ialah 30 penyokong Pas termasuk Ahli Jawatankuasa Pas Cawangan Pengkalan Batu yang diketuai Timbalan Ketuanya, Latif Mohd. Yatim.

Said dan para penyokongnya menyertai UMNO dan menyerahkan borang keahlian kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam pada satu majlis ringkas di Bukit Piatu di sini malam tadi.

AJK Pas Cawangan Pengkalan Batu pula membayangkan mereka akan menyertai UMNO dalam tempoh terdekat.

Mereka mengambil keputusan meninggalkan parti tersebut selepas hilang keyakinan terhadap perjuangan pakatan pembangkang yang dianggap tiada hala tuju.

Selain itu mereka begitu kecewa dengan sikap pemimpin Pas dan PKR yang sering menabur janji-janji manis tetapi tidak ditunaikan.

Latif ketika ditemui berkata, perjuangan Pas dilihat tidak ada hala tuju dan tidak membawa sebarang perubahan berbanding UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Menurutnya, sejak menubuhkan cawangan itu pada 1999 sehingga sekarang, Pas sudah lari daripada perjuangan asal untuk menegakkan syiar Islam selain pucuk pimpinan tertinggi parti itu tidak mampu melakukan perubahan kepada rakyat.

"Kami keluar Pas bukan dipaksa atau dijanjikan dengan wang ringgit tetapi kami melihat perjuangan Pas tidak ada hala tuju sejak bersekutu dengan DAP dan PKR," ujarnya.

Sementara itu, Said berkata, keputusan yang diambilnya untuk keluar parti dan menutup cawangan Bukit Piatu adalah tepat.

"Saya lihat banyak kepincangan yang berlaku dalam PKR. Janji manis banyak ditabur pada Pilihan Raya Umum 2008 tetapi sehingga sekarang, semuanya tidak ditunai.

"Sebenarnya kami semua diperalatkan sewaktu pilihan raya umum lalu. Cakap tak serupa bikin dan ini membuatkan kami bertindak keluar parti," katanya.

Selain itu katanya, perjuangan PKR juga tidak ada hala tuju dan tiada sebarang perubahan yang boleh menjadi kebanggaan.

Pakatan Rakyat kini seumpama retak menanti belah???

Sunday, 13 November 2011

UFB - Cubaan Malaysia Kini melaga-lagakan tokoh agama dengan pemimpin - Berdoa la yang positif


Oleh : Ustaz Fathul Bari
Sumber  : ILMU

Pengakuan Hadi Tidak Mahu Jadi Perdana Menteri Memalukan Pas

KUALA LUMPUR 9 Jun- Tidak pelik dan tidak mengejutkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak berminat untuk menjadi Perdana Menteri negara ini seandainya ditakdirkan pembangkang menang pada satu ketika nanti kerana beliau tahu dan sedar kemampuan beliau.
Mungkin Hadi telah melihat “track record”nya sebelum ini sewaktu menjadi Menteri Besar Terengganu ketika negeri itu diperintah oleh Pas yang mana tidak ada satu pembaharuan dibawa oleh beliau, sebaliknya rakyat menanggung penderitaan.
Kata-kata itu diungkapkan Pengerusi Gerakan Kebangkitan Rakyat (GERTAK), Razali Idris yang melihat Hadi “ jujur“  tentang kemampuan dirinya bagi mengelakkan rakyat negara ini menjadi mangsa seperti mana rakyat Terengganu pada satu ketika dahulu.
“Terima kasih kepada Hadi yang “jujur” tentang kebolehan dan kewibawaannya dalam urus tadbir. Mungkin beliau tidak mahu apa yang berlaku di Terengganu dahulu berulang kembali.
“Lagi satu…ketidakyakinan beliau itu makin terserlah apabila jawatan Pesuruhjaya Pas Terengganu disandang oleh orang lain dan bukan beliau. Ya..betul beliau akan memberikan alasan untuk memberikan tumpuan di pusat, namun bukankah itu menimbulkan seribu satu persoalan.
“Yang jelas Hadi adalah pemimpin yang hanya pandai memberikan ceramah dan menghentam UMNO serta BN dan bukannya seorang pemimpin yang berwibawa,” katanya.
Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebelum ini berkata, beliau tidak mahukan jawatan Perdana Menteri jika Pakatan Pembangkang berjaya menumbangkan BN pada pilihan raya umum ke-13 akan datang.
Abdul Hadi yang juga ahli parlimen Marang berkata, perjuangan Pas adalah untuk menyelamatkan negara dan memperkenalkan dasar negara berkebajikan yang dibawa oleh Pakatan Rakyat
Razali seterusnya berkata “kejujuran” Hadi dalam soal itu juga memperlihatkan bagaimana Presiden Pas itu sedar dan tahu bahawa beliau sememangnya tidak layak untuk menduduki kerusi berkenaan jika dilihat kepada jumlah kerusi parlimen yang ditandingi seluruh negara.
“Sebab itulah Pas layak digelar “junior partner” dalam pakatan pembangkang. Takkanlah jawatan Perdana Menteri akan diberikan kepada “junior partner” sedangkan PKR dan DAP  melebihi jumlah kerusi yang diperuntukkan kepada parti yang hilang arah tujuan itu.
“Justeru kepada rakyat, janganlah tertipu dengan gaya permainan politik pembangkang termasuk Hadi dan perlu melihat “ kejujuran“  beliau dalam mebuat pertimbangan menjelangnya pilihan raya umum akan datang,“ katanya. -MediaUMNO

Taktik Desperado PAS Perak tarik undi, fitnah Siti Nurhaliza


Siti Nurhaliza hari ini menafikan bahawa beliau berminat dengan politik Pas dan berbincang denagn pemimpin Pas. Menurutnya sebuah blog pro- Nizar telah memfitnah Siti Nurhaliza dengan sengaja meletakkan nama dan gambarnya seolah-olah beliau sudah masuk bidang politik dan menyokong pembangkang.

"Ingin dimaklumkan bahawa saya belum terfikir untuk menceburkan diri dalam bidang politik terutamanya parti Pas dan apa yang telah dinyatakan di Blog pro- bekas Menteri Besar Perak adalah fitnah semata-mata", kata Siti Nurhaliza.

"Kemungkinan blog berkenaan ingin menarik pembaca membaca blognya tetapi janganlah memfihnah saya", kata Siti lagi.

Ini menunjukkan pakatan rakyat telah ketandusan idea atau mungkin tak berpuas hati dengan penyertaan keahlian UMNO Perak dikalangan artis akhir-akhir ini, jadi mereka pun mula mengada-adakan cerita kononnya Siti juga sokong Pas untuk tarik undi.. #sungguh menyedihkan.

Doa Menghadapi Peperiksaan




Kami daripada team Anak Bagan Datoh Online dengan rendah hati ingin

mengucapkan Selamat Maju Jaya buat adik-adik yang

bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia(SPM)

bermula pada hari ini..

Semoga dapat menjawabnya dengan tenang...

Setelah kita berusaha, berdoa dan bertawakkallah kepada Allah

Semoga Allah permudahkan segala urusan kita

di Dunia dan akhirat..Amin


Doa agar dikurniakan kefahaman yang baik dan ingatan yang sempurna sewaktu menelaah matapelajaran:
(DIBACA SEBELUM MENGULANGKAJI PELAJARAN SAMADA DARI BUKU ATAU NOTA)


(Allahummar zuqna, Ya Rabbi fahaman nabiyyiin, wa hifzaal mursaliin,
wa 'ilhaamal malaikatiil muqarrabbin, fii 'aafiyaati, ya Arhamar raahimiin
)

Maksudnya: "Wahai Tuhanku, kurniakanlah kami fahaman nabi-nabi dan hafalan para rasul
serta mendapat ilham dari para malaikat yang hampir denganMu,
juga kurniakanlah kami kesihatan Wahai Tuhan Yang Amat Pengasih"

Doa sebelum masuk kelas/dewan peperiksaan

(Wa hai yi' lanaa min amrinaa rashadaa)

Maksudnya: Ya Allah, persiapkan kami mengenai dengan urusan kami dengan petunjukMu)

Doa sewaktu lupa semasa menjawab soalan


(Subhaa na man laa ya naa mu wa laa yas huu
Allahumma zakkirnii maa nasiit
) 3 kali

Maksudnya: Maha Suci Tuhan yang tidak pernah tidur dan tidak pernah lalai,
Wahai Tuhanku, ingatkanlah aku apa-apa yang aku lupa)

Doa memohon kejayaan cemerlang -
dibaca sebelum tidur setiap hari sehinggalah keputusan peperiksaan diumumkan.

(Allahumma inni as-alukal fauza 'indal qadha
wa manaazilasy syuhada wa 'ai syas su 'a da'
wan nasra alaal a'daa')

Maksudnya: Ya Allah Kami memohon kejayaan dalam setiap ketentuan, tempat para syuhada'
dan kehidupan orang-orang bahagia serta kemenangan mengatasi musuh


Friday, 11 November 2011

Ceramah Bongkar Senator Ezam Mohd Noor di Rungkup


BONGKAR




CERAMAH BONGKAR OLEH SENATOR EZAM MOHD NOOR
MANTAN SETIAUSAHA POLITIK DATO' SERI ANWAR IBRAHIM

DI DATARAN FUTSAL SIMPANG 4 RUNGKUP

18 OKTOBER 2011 (JUMAAT)

9.00 MALAM



Thursday, 10 November 2011

Restoran Kari Kepala Ikan Mydin

Suasana di restoran masih ramai
dengan pengunjung
lagi ketika jam menunjukkan
1.30 a.m
           

Terletak di kawasan bangunan baru berhampiran dengan Balai Bomba Hutan Melintang, iaitu laluan menghala ke Bagan Datoh, restoran ini menawarkan menu  dalam ruang makan yang selesa, dan ruang terbuka.

Tarikan utama restoran berkenaan ialah kepelbagaian menu selain keenakan masakan dan ruang menjamu selera yang selesa. Selain itu, tempat letak kereta disediakan selain kemudahan wi-fi.


Selain restoran di Simpang Empat, Hutan Melintang, yang dibuka Julai lalu, cawangan lain ialah di Pekan Bagan Datoh yang beroperasi terlebih dahulu.

Restoran ini mampu memuatkan 150 hingga 200 pengunjung dalam satu masa. Kari Kepala Ikan Mydin bukan saja menyediakan pesanan secara ala carte, malah juga bufet, selain menerima tempahan untuk majlis dan katering.

Menu menarik untuk dicuba ialah kari kepala ikan  yang dimasak 20 minit sahaja. Istimewanya, kuah kari diadun menggunakan kari buatan sendiri selain sedikit kari dalam pek. 

Kepala ikan Kerapu dipilih kerana ikannya besar, isinya manis dan pejal. Isi yang tidak mudah hancur memudahkan ia dimasak dan dipersembahkan dalam keadaan cantik. Terung, bendi, kacang panjang, tomato dan tauhu kering turut melengkapkan menu berkenaan. Dalam menyahut slogan 1 Malaysia, Restoran ini dapat menghimpunkan rakyat berbilang kaum menjamu selera bersama-sama.


Published with Blogger-droid v2.0.1

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More