Sekiranya anda mempunyai sebarang cerita/ info atau artikel yang menarik untuk dikongsi bersama, sila email kepada kami di anak.bagandatok@gmail.com

Tuesday 17 May 2011

Insaflah dengan sebenar-benar insaf wahai Bob Lokman

Baru-baru ini telah diadakan satu ceramah Pas yang bertempat di Taman Desa, Pengkalan Pegoh, Lahat, Perak

Penceramahnya terdiri daripada anak-anak seni yang dikatakan telah menemui Hidayah serta keredhaan Allah SWT dan kembali ke pangkal jalan.

Alhamdulillah kita bersyukur mendengar khabar diatas tetapi yang tak sedap didengarnya apabila pengisian ceramah penuh dengan kemarahan dan hamburan tuduhan keatas pemerintah dan kerajaan dipersalahkan diatas segala benda yang berlaku keatas kehidupan beliau sebelum penghijrahan. Sehinggakan masalah beliau dengan anak pun diletakkan kesalahan atas sistem pembelajaran yang diperkenalkan oleh kerajaan.

Adakah si Bob Lokman ni belum diajar oleh 'Tuan Guru' beliau tentang Qada dan Qadar Allah???
segala apa yang telah terjadi segalanya adalah ketentuan Allah.
Mengapa perlu dipersalahkan orang sekeliling sedangkan Allah telah memberi akal dan fikiran untuk kita berfikir dengan logik dengan fikiran yang waras.

Kita yang memilih jalan hidup kita, bagaimana kita nak jadi..
kenapa perlu salahkan orang lain..Nauzubillah...

Kita perlu redha dengan perjalanan yang Allah tentukan untuk kita disamping berusaha untuk mendapatkan hidayah dan keredhaan Illahi - untuk memperbaiki keadaan kita. Bukan nya mengherdek dan mempersalahkan kerajaan dan orang sekeliling kita untuk apa saja yang kita 'rasa' tidak adil buat diri kita... Cari lah keredhaan yang sebenar dan baru naik pentas dan bercerita pengalaman kamu wahai Bob Lokman... naik meloya dengar ceramah kamu...berceramah lah secara ikhlas..

marilah kita renung-renungkan sebagai pengajaran bersama

“Siapa yang tidak berterimakasih kepada manusia, bererti tidak berterimakasih kepada Allah” (HR Abu Daud)
wallhualam.....




0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More