Sekiranya anda mempunyai sebarang cerita/ info atau artikel yang menarik untuk dikongsi bersama, sila email kepada kami di anak.bagandatok@gmail.com

Monday 16 May 2011

S.Kesavan cuba lagakan UMNO-MIC di Bagan Datoh


Dalam diam-diam Adun Hutan Melintang ada menyimpan niat untuk melaga-lagakan penyokong Umno dan Mic di kawasan itu.

Dikatakan S.Kesavan dalam propagandanya cuba menyuntik virus permusuhan di antara pemimpin dan penyokong kedua-dua parti komponen Barisan nasional itu.

Antara isu yang digembar-gemburkan termasuk berkaitan penentuan kuota calon pada Pilihan raya akan datang.

Yang hairannya mungkin pemimpin PKR ini sengaja buat lupa ataupun buta akan sejarah Adun di Hutan Melintang dimana kawasan itu asalnya adalah milik UMNO.

Bukanlah satu isu besar sekiranya UMNO ingin mengambil semula kuota itu sebaliknya apa yang lebih penting adalah kejayaan BN itu sendiri dalam membela nasib rakyat.

Masyarakat sudah membuka mata dan minda sendiri, BN bergerak dengan satu kumpulan parti komponen pelbagai kaum yang mantap tanpa sedikit pun menyisihkan kaum-kaum lain.

Tidak seperti Pakatan Rakyat yang selalu bertelagah dalam menentukan kerusi untuk pilihan raya dan ini dapat dilihat pada pilihan –pilihan raya kecil yang lalu.

Itu tak termasuk pilihanraya dalam parti sendiri semuanya berakhir dengan pergaduhan dan pergolakan sesama sendiri.

Sepatutnya apa yang menjadi kepentingan adalan Kesavan perlu membela nasib rakyat kawasan Dun Hutan Melintang tidak kira dari kaum Melayu, India atau Cina.

Kita boleh lihat bagaimana keadaan rakyat dikawasan itu yang rata-ratanya daif namun dimana pula Kesavan sebagai pemimpin. Adakah bantuan disalurkan bagi membantu meringankan bebanan rakyat.

Jangan kerana sibuk sangat nak menghasut virus kebencian diantara penyokong Umno dan Mic sampai rakyat sendiri tercicir.

>> Perak Today

1 comments:

dia ni gunakan ayat al quran di pentas politik semata mata untuk mencari undi dari orang melayu.. (follow me from mesir)

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More