Sekiranya anda mempunyai sebarang cerita/ info atau artikel yang menarik untuk dikongsi bersama, sila email kepada kami di anak.bagandatok@gmail.com

Tuesday 24 January 2012

Pas Rompak RM 100 daripada BR1M



Khidmat pesanan ringkas (SMS) yang meminta anggota parti pembangkang yang menerima wang RM500 di bawah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) supaya menderma RM100 kepada markaz PAS bagi membantu mereka untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) dipersoalkan oleh beberapa pihak sebelum ini. 


YB Dato' Shaarani Mohamed dalam ucapannya semasa pemberian boucer BR1M di Dun Hutan Melintang kelmarin menegaskan bahawa  wang itu sepatutnya digunakan untuk memperbaiki kehidupan, untuk membeli keperluan rumah bukannya untuk didermakan kepada parti politik mereka. Beliau juga berharap agar penerima-penerima wang bantuan akan menggunakan wang tersebut sebaik mungkin dan jangan biarkan pihak-pihak tertentu mengeksploitasi bantuan yang diberikan oleh kerajaan.


" BR1M merupakan keuntungan hasil daripada pengurusan ekonomi yang baik oleh kerajaan Barisan Nasional selama 55 tahun pemerintahan, dan kerajaan ingin berkongsi keuntungan tersebut bersama rakyat ".

Beliau juga turut menafikan bahawa pemberian BR1M adalah untuk memancing undi. " Tarikh Pilihan Raya masih belum ditentukan,Kita sendiri pun masih tidak tahu bila PRU13 akan diadakan".ulas beliau lagi.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More