Sekiranya anda mempunyai sebarang cerita/ info atau artikel yang menarik untuk dikongsi bersama, sila email kepada kami di anak.bagandatok@gmail.com

Monday 23 January 2012

Majlis Penyerahan BR1M Parlimen Bagan Datoh





Seramai 1000 orang penerima yang layak menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) Parlimen Bagan Datoh telah berjaya disempurnakan semalam. Penyerahan ini melibatkan penduduk DUN Hutan Melintang bagi sesi yang pertama.Pembahagian BR1M yang dijalankan di Wisma UMNO Bagan Datoh bermula daripada jam 9.00 pagi hingga jam 5.00 petang menggunakan dana kerajaan sebanyak RM500,000 melalui Maybank berjalan dengan lancar tanpa sebarang gangguan daripada mana-mana pihak.Majlis tersebut telah disempurnakan oleh Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi ahli parlimen Bagan Datoh. 


Terdahulu, penyampaian telah selesai bagi penduduk DUN Rungkup  bagi ketiga-tiga sesi yang melibatkan 3000 penerima yang layak.


"Dato Seri Najib Tun Razak merupakan kesinambungan kepada bapa beliau Tun Razak yang gemar membantu rakyat tak kira mereka sokong kerajaan atau tidak, semua dapat sama rata."

BR1M membuktikan keprihatinan Najib kepada rakyat, kata Zahid lagi dalam ucapan perasmiannya.


Beliau juga berharap dan berdoa agar bantuan meringankan beban rakyat ini akan berterusan untuk tahun-tahun yang akan datang.Selain berpesan agar rakyat tidak membuat tafsiran sendiri tentang pemberian ini dan mneyifatkan ianya sebagai hadiah kepada rakyat.


Sementara itu salah seorang penerima warga emas Amanah Bt. Tamin 85 tahun berkata pemberian ini sedikit sebanyak meringankan beban beliau serta keluarga memandangkan beliau yang sudah uzur dan tidak mampu untuk menyara kehidupan beliau sendiri, dan sangat bersyukur diatas pemberian kerajaan ini. " mak cik berharap agar bantuan ini akan berterusan untuk tahun-tahun yang akan datang".





Seorang lagi penerima Chandran 38 tahun seorang pemandu lori pula berkata " Terima kasih kepada kerajaan kerana memberikan bantuan ini, dapat la meringankan beban saya dan keluarga. Terima Kasih PM."







0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More