Sekiranya anda mempunyai sebarang cerita/ info atau artikel yang menarik untuk dikongsi bersama, sila email kepada kami di anak.bagandatok@gmail.com

Tuesday 10 January 2012

Karpal , Anwar bercakaran??


KUALA LUMPUR 10 Jan. - Peguam bela Datuk Seri Anwar Ibrahim, Karpal Singh menyangkal dakwaan anak guamnya yang menyifatkan keputusan Mahkamah Tinggi semalam ada kaitan dengan kebimbangan kerajaan terhadap imej buruk di mata dunia.

Sebaliknya Pengerusi DAP itu menegaskan, ia adalah keputusan badan kehakiman berdasarkan bukti serta kandungan perbicaraan sepenuhnya.

"Tidak, ia (keputusan) tiada sebarang kaitan dengan kebimbangan kerajaan seperti yang didakwa oleh Anwar," katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.

Anwar dalam satu temuramah dengan agensi berita asing AFP mengaitkan keputusan mahkamah itu ekoran kebimbangan kerajaan terhadap imej buruk di mata dunia sekiranya beliau didapati bersalah.

Mahkamah Tinggi di sini semalam membebaskan Anwar daripada pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan kerana tidak cukup bukti.Karpal berkata, keputusan badan kehakiman dan kebimbangan kerajaan adalah dua perkara berbeza - UM.

Anak BD : Walaupun keputusan mahkamah kelmarin mengecewakan jutaan rakyat Malaysia namun, berpegang dengan kata-kata dua penguam bela Anwar Ibrahim iaitu Karpal Singh dan Sangkara Nair yang turut mengakui bahawa hubungan sejenis telah berlaku diantara kedua-dua Anwar Ibrahim dan Saiful Bahari. Ini jelas membuktikan bahawa Karpal yang juga sahabat karib Anwar sudah tidak sependapat lagi dengan beliau.. Apa sudah jadi dengan Pakatan Rakyat ??

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More