Sekiranya anda mempunyai sebarang cerita/ info atau artikel yang menarik untuk dikongsi bersama, sila email kepada kami di anak.bagandatok@gmail.com

Friday 19 October 2012

SIMBAH CAT : JERAT AKHIRNYA MAKAN TUAN




Usaha pihak tertentu menggambarkan kepimpinan Perdana Menteri dan Menteri Besar Perak kurang disenangi rakyat nampaknya seperti senjata memakan tuan.

Ini gara-gara tindakan menyimbah cat merah ke billboard yang tertera wajah Datuk Seri Najib Tun Razak dan Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir di tiga lokasi di Manjung gagal memberi sebarang impak negatif.


Namun apa yang berlaku sejak program bermula disebelah pagi di Hilir Perak sehingga ke Manjung pada sebelah tengahhari Khamis, orang ramai keluar berduyun-duyun menyambut dan meraikan rombongan Perdana Menteri.

Program yang diatur berjalan lancar sehingga mengundang komen dari Perdana Menteri yang amat teruja dengan sambutan yang ditunjukkan oleh rakyat.

Ketika berucap di majlis Jamuan Janji Ditepati yang diadakan di Stadium Majlis Perbandaran Manjung , Najib memberi penghargaan kepada orang ramai yang datang berpusu-pusu memberikan sokongan.

Ucapan penghargaan Perdana Menteri bermula dengan ucapan terima kasih dan tahniah kepada Menteri Besar Perak kerana berjaya mengatur program bermula dari Teluk Intan lagi.

Mengenai program di Manjung, Najib menganggap program itu “sangat meriah dan amat luar biasa.” Kira-kira 20,000 orang hadir walaupun ia diadakan pada hari kerja.

Untuk rekod, Jamal Abdillah yang dikenali dengan jolokan raja pop menghibur orang ramai dengan mempersembahkan 20 buah lagu-lagu “kelasiknya”.

Masa Perdana Menteri menjamu selera, Jamal sekali lagi tampil mengadakan persembahan.

Najib juga mengulas program Majlis Minum pagi PM bersama Anggota dan Keluarga TLDM di Pangkalan TLDM Lumut sebagai “amat memberangsangkan.” Hadir dalam program itu Menteri Pertahanan Dato’ Seri Dr.Ahmad Zahid Hamidi serta para pegawai kanan ATM.

Mengenai program Sepagi Bersama YAB PM di Arena Square, Teluk Intan, Najib berkata program itu sangat meriah. Dianggarkan 15,000 orang membanjiri tapak program.

Ketua UMNO bahagian Teluk Intan, Datuk Idris Hashim turut hadir bersama-sama para pemimpin kanan parti-parti komponen BN.

Najib teruja apabila dibawa Menteri Besar melihat logo gagasan NAJIB iaitu akronim kepada Negeri Aman Jaya 1Malaysia Bersatu yang diilhamkan Dr.Zambry.

Sambil melemparkan senyuman dan dengan diiring musik latar serta “gimik pelancaran”, Najib melancarkan NAJIB




AnakBD : Ternyata usaha pembangkang unutk mewujudkan kebencian kepada peminpin-pemimpin BN yang bekerja keras untuk rakyat tidak mendatangkan hasil sama-sekali. Cuba tanya balik pemimpin pembangkang buat apa?? tak perlu lihat contoh yang jauh ADUN PKR Hutan Melintang YB Kesavan, pernah ke dia turun membantu dan menyelami masalah penduduk di kawasannya?? Teman yang duduk kawasan Hutan Melintang ni nak tengok muka dia di kawasan pun susah. Tau-tau tengok dalam blog, YB Kesavan menghadiri ceramah dikawasan tu la, kawasan ni la. Di kawasan sendiri jarang sekali muncul. Ahli Parlimen YB DS Zahid Hamidi la yang bersusah payah turun ke kawasan setiap minggu mendalamai setiap masalah rakyat di kawasannya.

Ketepikan soal pilihan raya, dimanakah rasa tanggung jawab terhadap amanah dan kepercayaan rakyat terhadap pemimpin-pemimpin PR sebelum ni. Yang mereka tahu sertai ceramah-ceramah tabur fitnah sana-sini. Tapi sebenarnya siapa yang bekerja pagi, petang, siang , malam untuk rakyat.  Teman pasti ramai yang telah menyesal mengundi PR.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More