Sekiranya anda mempunyai sebarang cerita/ info atau artikel yang menarik untuk dikongsi bersama, sila email kepada kami di anak.bagandatok@gmail.com

Tuesday 9 April 2013

Kalimah Allah hak Umat Islam - Al- Fadhil Ustaz Kazim Elias

Pendakwah bebas terkenal, Al-fadhil Ustaz Mohd Kazim sering dilabel dan difitnah sebagai ulama UMNO oleh pihak pembangkang hanya kerana beliau tidak senada dan seirama dengan mereka.

Dalam siri ceramahnya di Bagan Datoh baru- baru ini yang dihadiri kira-kira seribu orang, beliau sekali lagi menegaskan " saya bukan ahli politik, kalau saya berceramah dengan orang UMNO , saya orang UMNO ke? saya juga berceramah dengan orang asli pula, adakah saya ni orang asli ?" Beliau akan menegur sesiapa sahaja yang dirasakan perlu walhal Perdana Menteri sekali pun dan apa sahaja yang bertentangan dengan Islam. 

Dalam senario politik hari ini, Umat Islam harus bertegas terutamanya dalam mempertahankan kalimah Allah kerana ada pihak lain yang dilihat mula berminat untuk menggunakannya. "Dan yang saya peliknya, ada umat Islam yang bersetuju dengan penggunaan kalimah Allah di dalam Bible, ini yang menyebabkan saya marah." Penggunaan kalimah Allah dalam Bible bukan masalah politik, bukan permasalahan istilah tapi ia akan membawa kepada permasalahan aqidah umat Islam.Tegas beliau , "jadi sebagai umat Islam kita harus bertegas mempertahankan kalimah Allah demi keamanan Bumi Malaysia, kerana jika kita tak jaga Allah maka Allah takkan jaga kita."ujar beliau lagi.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More