Sekiranya anda mempunyai sebarang cerita/ info atau artikel yang menarik untuk dikongsi bersama, sila email kepada kami di anak.bagandatok@gmail.com

Thursday 27 September 2012

Kenapa perlu Boikot Old Town White COffee Kopitiam??


Berita yang baru aku dapat malam tadi secara tak sengaja kawan seorang ini bercerita pasal kawan dia dan beberapa pekerja Old Town menghantar surat berhenti kerja kerana tindakan Ngeh Koo Ham yang menghina Islam baru-baru ini.
Terkejut juga aku bila dapat tahu sebab setahu aku anak-anak muda Melayu Islam yang kerja kat kedai kopi Cina tu selalu buat tak kisah atau buat bodoh je sebab tak menjejaskan mereka langsung.
Tapi ni lain pula jadinya. Seperti sudah tersedar dari lena yang panjang tentang rasisnya seorang pemimpin DAP.
Apa-apa pun tahniah kepada yang sudah berhenti kerja dari kedai kopi Cina yang memang tidak halal tu. Kepada yang belum berhenti bila lagi?
Banyak lagi kedai kopi yang korang boleh kerja beb. Cina rasis tu bukanlah yang menentukan rezeki korang.

sumber jawabernam

Sebelum ni pun cik CT pernah dengar isu berkaitan status HALAL yang diragui terhadap makanan yang disediakan di Old Town White Coffee milik YB Ngeh ni..

Namun isu ini kembali hangit baru-baru ini apabila status HALAL OTWC ni menjadi persoalan semula dan persoalan tersebut diajukan oleh Armand Azha SAM1M, namum persoalan itu dijawab dengan herdikan dan hinaan oleh YB Ngeh.. ini jawapannya


Pertanyaan Dan Minta Penjelasan Bukannya Serangan
Bagi Pengetahuan Rakyat Khususnya Beragama Islam



Isu Sijil Halal Old Town White Coffee Kini Kembali Panas, Bila Saya Menanyakan Soalan Saya Pada YB Ngeh Koo Ham Di Laman Twitter. Saya Menanyakan Soalan tersebut Atas Dasar Tanggungjawab Saya Sebagai Seorang Islam.
Tetapi Yang Pelik Nya Ada Segelintir Penyokong2 Politiknya Marah Saya Menanyakan Soalan Tersebut. Setahu Saya , Soalan Tersebut Bukan Pun Bentuk Serangan Tapi Lebih Daripada Mahukan Penerangan. -Armand Azha






Berikut merupakan sijil HALAL yang telah dianugerahkan kepada OTWC kopitiam didalam websitenya sini, ternyata produk2 yang disenaraikan sebagai halal terdiri daripada sebahagian sahaja minuman yang disajikan...

bagaimana dengan makanan-makanan yang lain?? kenapa tidak 100% HALAL? selain itu juga makanan-makanan di sana banyak disajikan atau disediakan oleh golongan bukan Islam..

Bukan propaganda politik semata-mata, juga kerana sifat ke'Racist'an pemiliknya..tapi apa yang Cik CT harapkan umat Islam diluar sana agar lebih peka dan prihatin akan status ke'HALAL'an premis-premis yang menyediakan makanan kerana ini adalah tanggungjawab kita yang terbesar dan Mencari Yang Halal itu Fardhu bagi umat Islam

Allahu'alam..



- CT Cybertrooper

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More